2024. jún 19.

A Milli limitált kiadású krémtúrói ihlette receptek

írta: Judit0824
A Milli limitált kiadású krémtúrói ihlette receptek

A Milli limitált kiadású krémtúrói ihlette receptek

Nemrég, egy projekt keretein belül lehetőségem nyílt kipróbálni a Milli limitált kiadású krémtúróit. Majd, ezt követően recepteket kerestem a pinteresten. Valójában találtam is néhány olyat, ami elnyerte a tetszésemet. Így már csak egy dolog maradt hátra. Mégpedig az, hogy kicsit személyre szabjam őket. Egyszerű, és gyors megoldásokat kerestem.

Érdekesség

Története egészen a 60-as évekig nyúlik vissza. A Hajdú Megyei Tejipari Vállalat vezérigazgatója külföldön kóstolt meg egy édes túrókrémet, amely elnyerte tetszését. Ennek mintájára itthon, Debrecenben neki kezdtek a fejlesztésnek. Édes túrót kevertek össze mazsolával, és vaníliával. Ekkor született meg a túrókrém, amely a Krémtúró nevet kapta.

 Milli limitált kiadású krémtúrói

Kettő új ízt kóstolhattunk meg. Az egyik a karamellás körte fantázia nevet viseli. Míg a másik, az ananász-kókuszt. Mindkettőből készítettem egy-egy finomságot. Állagát tekintve a megszokottat kapjuk. Krémes, lágy textúra jellemzi. Leginkább csak a limitált ízekben találhatunk újdonságot.

 

Karamellás körte ízű pohárdesszert

A kekszeket, egy átlátszó, de zárható uzsonnás tasakba helyeztem. Ez lehet háztartási, vagy bármilyen édes változat. Egy húsklopfoló segítségével apróra törtem. Azért nem alkalmaztam gépet, mert túlságosan porhanyós állagot kaptunk volna. Ebben az esetben inkább a darabos megoldásra törekedtem. Ez került a poharunk aljára, amit rétegeztem. Ezután eloszlattam rajta a Milli karamellás körte ízű krémtúróját. Végül egy gyümölcs pürét összekevertem egy zselatinnal. Amikor a püré felmelegedett, hozzáadtam a zselatinport, és egy habverő segítségével csomómentesre kevertem. Pár szem fagyasztott gyümölcsöt tettem a tetejére. Végül pedig citromfű levelével díszítettem. A megmaradt gyümölcspürét hasznosítottam. Kiöntöttem különböző szilikon formákba. Egy-két órát pihentettem a hűtőbe. Szuper házi gumicukor készíthető belőle. Díszíthetjük gyümölcsökkel, vagy apróra vágott körtével.

A Milli limitált kiadású krémtúrói ihlette receptek

Ananászos-kókuszos gofri

Bekevertem a gofri tésztáját, amely a következőket tartalmazta: 1 banánt összetörtem, és összekevertem 150gr liszttel, 2 tojással, 1dl tejjel és egy kiskanál sütőporral. Az összes alapanyagot összekevertem. Ezután a gofri sütőben megsütöttem. A tetejére tettem az ananászos- kókuszos krémtúróból, illetve néhány kocka ananászt is ráhelyeztem. A gofri sokoldalú, hiszen reggelinek, és uzsonnának is kiváló. Rendkívül sokféleképpen fogyaszthatjuk.

A Milli limitált kiadású krémtúrói ihlette receptek

+1 tipp

Linzer tésztába is betölthetjük a krémtúrót, vagy éppen leveles tésztába. A formák segítségével megformáljuk a köröket, majd minden második közepét lyukasszuk ki. Illesszük ezeket egymásra. Majd süssük meg. A közepét pedig töltsük meg krémtúróval. Az édesszájúak porcukorral is díszíthetik. Egy egyszerű fánknak a receptjével is működik.

Vélemény:

Összességében pozitív volt. Főleg azért, mert próbáltam kreatívan kihozni a kóstolásból a maximumot. A karamellás körte ízvilág számomra nem adott túl sokat. Picit egyhangúnak éreztem. Az ananászos- kókuszos sokkal inkább intenzívebb ízlésvilágot ad. Jobb az ananász és a kókusz harmóniája. Számomra a kókusz dominál jobban. A két íz jól megfér egymás mellett.

 

Neked mi a kedvenc desszerted, amit szívesen készítesz?

 

Szöveg: Jakó Judit

Képek: A szerző tulajdonát képezi

Szólj hozzá